Aanmelden

  • Huidige pashouders kunnen tot 1 januari 2020 contant betalen of op rekening rijden. Op rekening rijden kunt u aanvragen bij de vervoerscentrale via 0113 – 74 50 50. Vanaf 1 april kunnen nieuwe pashouders alleen contactloos betalen.

  • Dit kan nu nog niet maar binnenkort wel. Via de website van de Regiotaxi Oosterschelde zullen we de datum communiceren waarop dit mogelijk is.

  • Bel dan naar Multicard via 0186 – 636530

Abonnement

  • U krijgt geen begeleiderspas. De begeleiderspas is in de vervoerpas verwerkt. De vervoerder weet automatisch dat u met begeleiding reist. Als u een rit boekt worden ook altijd twee plaatsen gereserveerd. U kunt dus niet alleen reizen. Indien u alleen wilt reizen moet u bij de gemeente aangeven dat u geen begeleiderspas meer nodig heeft.

  • Als u automatisch opwaarderen hebt geactiveerd wordt uw saldo elke keer als dit op €0,00 komt automatisch opgewaardeerd met het bedrag dat u heeft opgegeven. Bij het inrichten van automatisch opwaarderen wordt gevraagd hoe vaak u dit per week wilt doen. Als u hier bijvoorbeeld 2 invult dan zal het saldo 2 keer per week worden opgewaardeerd als dit op € 0,00 komt. Daarna stopt automatisch opwaarderen. Als u veel reist en u waardeert iedere keer maar een klein bedrag op kies dan een hoger aantal keren opwaarderen. Als er onvoldoende saldo op de rekening staat kan de portemonnee niet gevuld worden en wordt deze geblokkeerd.

  • Voor terugstorten van resterend saldo is de werkwijze hetzelfde bij pashouders die geen gebruik maken van automatische incasso als bij pashouders die er wel gebruik van maken. De pashouder dient eerst in te loggen op www.mybility.nl en op het dashboard op de blauwe tegel met Regiotaxi Oosterschelde te klikken. Vervolgens staat er de optie Geld terugstorten en kunnen de velden die dan te zien zijn (IBAN, naam rekeninghouder en bedrag) ingevuld worden. Tot slot kan er op Geld terugstorten geklikt worden om te bevestigen. Omdat het terugstorten een banktransactie is, staat het geld niet direct weer bij de pashouder op de rekening. Dit kan tot zes werkdagen duren.

  • Deze moet alleen de eerste keer dat u inlogt worden gebruikt. Hierna kan de gebruikersnaam worden aangepast en moet ook het e-mailadres worden aangepast. Dit kunt u doen als u ingelogd bent door op de tab met uw naam te gaan staan en vervolgens de optie e-mailadres wijzigen en/of gebruikersnaam wijzigen. Als u deze hebt opgeslagen kunt u de volgende keer dat u inlogt met één van de twee nieuwe mogelijkheden inloggen. Als u uw gebruikersnaam niet aanpast moet u inloggen met de gebruikersnaam uit de brief die u heeft ontvangen.

     

  • Om veiligheidsredenen wordt u gevraagd om een nieuw wachtwoord te kiezen wat u zelf kiest. Dit moet u eerst doen anders kunt u niet inloggen.

  • Deze kosten worden door de bank in rekening gebracht en 1 op 1 doorberekend aan de klant. Normaal worden deze kosten in het tarief doorberekend. (Bv bij ov-chipkaart, T-Tag etc.) Later wordt nog bekeken of dit op een andere manier kan. Bijvoorbeeld door een bijdrage te vragen voor de pas of het tarief te verhogen.

  • Dit kunt u als pashouder regelen via de website www.mybility.nl Kies “Mijn betaalmiddelen” en de knop “Geld terugstorten”. U moet dan het IBAN-nummer en de naam invullen waar het resterende saldo naar toe moet. Het BIC-nummer wordt automatisch gevuld.

  • Als uw pas onverhoopt niet werkt kunt u wel reizen en contactloos betalen. De chauffeur kan dan via een andere handeling de rit via contactloos betalen afboeken. Als uw pas stuk is moet u dit wel melden bij de gemeente, de medewerker van de gemeente kan dan een nieuwe pas voor u aanvragen.

  • Meldt dit zo snel mogelijk bij uw gemeente. De medewerker van de gemeente kan uw verloren pas blokkeren en een nieuwe pas voor u aanvragen. Het saldo wordt automatisch overgezet naar de nieuwe kaart. De inloggegevens blijven hetzelfde. U kunt blijven reizen, want het pasnummer blijft namelijk gelijk.

  • Dit duurt maximaal tien werkdagen.

  • De privacy van de klant is gewaarborgd. De rekening waarop het saldo staat is alleen voor de klant toegankelijk met zijn inlog en wachtwoord. Verder kan alleen Mybility het bedrag van de rekening afschrijven. Dit kan alleen als een klant ook daadwerkelijk een rit heeft besteld en de rit heeft gemaakt.

  • Deze staat in de brief die u gekregen heeft. Als u zelf de gebruikersnaam gewijzigd heeft en dit niet meer weet neem dan contact op met Multicard via de mail helpdesk@multicard.nl of bel 0186-63 65 30. Alleen zij kunnen een nieuwe gebruikersnaam aanmaken.

Reizen

  • Nee, u betaalt alleen uw eigen afgelegde kilometers op basis van de kortste afstand tussen uw vertrek en aankomstbestemming.

  • Ja, u moet wel telefonisch bereikbaar zijn op het nummer dat u hebt opgegeven.

  • Nee, voor de inwoners van Schouwen-Duiveland geldt dat zij tegen het regiotaxitarief naar de genoemde puntbestemmingen mogen reizen tegen het regiotaxitarief.

  • Optie 1: Alsnog internetbankieren gaan aanvragen

    Optie 2: Familie met internetbankieren vragen het in te richten. De kosten kunt u dan aan uw familie betalen.

    Optie 3: Als dit niet lukt neem dan contact op met de afdeling Wmo van uw gemeente om een oplossing te zoeken.